Senin, 28 Januari 2013

CONTTAGE BOARDING ESTABLISHMENT HISTORY MARAQITTA’LIMAT


By Adlan Mamnun : The establishment of boarding schools and foundations maraqitta’limat had a veri long, especially if it is associated with the history of the life and struggles of is founder, the TGH.Muhammad Zainuddin Arsyad who then procced by his son TGH.Hazmi Hamzar.


Family life TGH.Muhammad Arsyad very simple, but it did not dampen his intention to fight to uphold the sentences Allah Swt, roving from one village to another village even though without the use of mean of transportation. One after the other members of the public invited to worship only Allah Swt, because at that time the people on the island of in general is still blind from religious teachings. With a variety of difficulty, he taught religious understanding littel by littel, his ideals were noble armed with strong faith belief in the help of God Almighty. Then to be able to continue the struggle to spread Islam in the island of lombok, he TGH.Muhammad Zainuddin Arsyad sent to study religion in the land of Mecca when he was 8 old his parents named TGH.Muhammad Arsyad.

Kenallah Dirimu Baru Kenal Aku


Assalamualaikum Wr...Wb.

Oleh Iman Juhri : Ungkapan-ungkapan seperti “ Kenallah dirimu baru kenal aku, cintai dirimu baru cintai aku “ , ataupun ungkapan kalau tak kenal maka tak sayang adalah untaian sederet kata yang sering kita dengar dari seorang guru kepada murid muridnya, atau dari sepasang kekasih yang sedang dimabuk asmara, tentunya dengan tujuan memikat sepasang hati agar memiliki ikatan diantara mereka.



Peranan Dan Fungsi Pondok Pesantren Dalam Membangun Dunia Pendidikan

Oleh Adlan Mamnun : Pendidikan Islam di Indonesia merupakan warisan peradaban Islam dan sekaligus aset bagi pembangunan pendidikan nasional. Sebagai warisan, ia merupakan amanat sejarah untuk di pelihara dan dikembangkan oleh ummat Islam dari masa ke masa. Sedangkan sebagai aset, pendidikan Islam yang tersebar diberbagai wilayah ini membuka kesempatan bagi bangsa Indonesia yang beragama Islam untuk mengelolanya dengan baik.

Berbicara soal sistem pendidikan di Indonesia tidak terlepas dari peranan dua jenis lembaga pendidikan Islam, yaitu “ Madrasah dan Pondok Pesantren “. Madrasah dikenal sebagai lembaga pendidikan formal, sedangkan pondok pesantren sebagai lembaga pendidikan non-formal.